مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایستگاه فضایی بین المللی اکنون در دست فضانوردان مرد است، مردانی که علاوه بر به عهده داشتن نقش یک فضانورد، نقش پدرهایی فداکار را نیز دارند. روز 19 ژوئن 2011 که در بسیاری از کشورهای جهان برابر با روز پدر بود، این فضانوردان دور از خانواده‌های خود در فضا حضور داشتند

"کنی فوسام" در پایگاه فضایی کورولف روسیه در حال صحبت با پدرش "مایک فوسام" در ایستگاه فضایی

به گزارش خبرگزاری مهر، با این همه برخی از جدیدترین فناوری‌ها به این پدرهای فضانورد کمک می‌کند تا در چنین روزی و یا در روزهای دیگری که از اقامت آنها در ایستگاه بین المللی فضایی سپری می‌شود، بتوانند با اعضای خانواده خود ارتباط برقرار کنند.

اینترنت و ایمیل، ویدیو کنفرانس و تلفن اینترنتی از فناوری‌هایی هستند که ارتباط سرنشینان ایستگاه فضایی را در ارتفاع 354 کیلومتری از زمین با اعضای خانواده‌شان به ویژه در روزها یا مراسم خاص برقرار نگه می‌دارد. این فناوری‌ها در روز پدر نیز به خوبی به وظایف خود عمل کرده و ارتباط میان این افراد را حفظ می‌کند.

گفتگوی 6 پدر فضانورد با اعضای خانواده خود بر روی زمین

در حال حاضر، سه فضانورد روسی، دو آمریکایی و یک ژاپنی سرنشینان ایستگاه فضایی هستند که تمامی آنها پدر بوده و همه 12 فرزند بر روی زمین در انتظار آنها هستند. برخی از این فرزندان پرواز پدران خود را به فضا در کپسول سایوز از نزدیک شاهد بودند.

این پدرهای فضانورد علاوه بر تماس‌های تلفنی و ایمیل، می‌توانند تصاویر یا پیام‌های خود را با استفاده از اینترنتی که توسط برج کنترل فراهم شده است، ارسال کنند. برای مثال فضانورد "رون گاران" که سه فرزندش بر روی زمین در انتظار وی به سر می‌برند، معمولا با ارسال تصاویری بر روی وبلاگش با اعضای خانواده خود ارتباط برقرار می‌کند.

کد خبر 138130
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز